Cardul de Identitate Digital

O identitate digitală este informația despre o entitate utilizată de sistemele informatice pentru a reprezenta un agent extern. Agentul respectiv poate fi o persoană, organizație, aplicație sau dispozitiv.

Informațiile conținute într-o identitate digitală permit evaluarea și autentificarea unui utilizator care interacționează cu un sistem de afaceri de pe web, fără implicarea operatorilor umani. Identitățile digitale permit accesul nostru la computere și la serviciile pe care le furnizează să fie automatizate și să permită computerelor să medieze relațiile.

Identitatea digitală este acum adesea utilizată în moduri care necesită ca datele despre persoanele stocate în sistemele informatice să fie legate de identitățile lor civile sau naționale. În plus, utilizarea identităților digitale este acum atât de răspândită încât multe discuții se referă la „identitate digitală” ca fiind întreaga colecție de informații generate de activitatea online a unei persoane. Aceasta include nume de utilizator și parole, activități de căutare online, data nașterii, securitate socială și istoricul achizițiilor.

Efectele juridice și sociale ale identității digitale sunt complexe și provocatoare. Cu toate acestea, acestea sunt pur și simplu o consecință a utilizării crescânde a computerelor și a necesității de a furniza computerelor informații care pot fi utilizate pentru identificarea agenților externi.

O identitate digitală este o versiune sau o fațetă a identității sociale a unei persoane. Aceasta poate fi denumită și o identitate online.

Efectele juridice și sociale ale identității digitale sunt complexe și provocatoare. Cu toate acestea, acestea sunt pur și simplu o consecință a utilizării crescânde a computerelor și a necesității de a furniza computerelor informații care pot fi utilizate pentru identificarea agenților externi.

Modelul Estonian

Cartea de identitate estonă este un document de identitate obligatoriu pentru cetățenii din Estonia. Pe lângă identificarea regulată a unei persoane, o carte de identitate poate fi utilizată și pentru stabilirea identității în mediul electronic și pentru acordarea semnăturii digitale.

Documentul de identitate obligatoriu al unui cetățean al Uniunii Europene este, de asemenea, o carte de identitate, cunoscută și sub numele de carte de identitate. Cartea de identitate estonă poate fi utilizată pentru a trece frontiera estonă, însă autoritățile estone nu pot garanta că alte state membre UE vor accepta cardul ca document de călătorie.

Pe lângă identificarea regulată a unei persoane, o carte de identitate poate fi utilizată și pentru stabilirea identității în mediul electronic și pentru acordarea semnăturii digitale. Cu cardul de identitate din Estonia cetățeanul va primi o adresă de e-mail personală @eesti.ee, care este utilizată de stat pentru a trimite informații importante. Pentru a utiliza adresa de e-mail @eesti.ee, cetățeanul trebuie să o trimită la adresa sa personală de e-mail, utilizând portalul de stat eesti.ee.

Cardurile de identitate din Estonia sunt utilizate în serviciile de sănătate, servicii bancare electronice, semnarea contractelor, transportul public, criptarea e-mailurilor și votarea. Estonia oferă peste 600 de servicii electronice cetățenilor și 2400 întreprinderilor. Cipul cardului stochează date digitalizate despre utilizatorul autorizat, cel mai important: numele complet al utilizatorului, sexul, numărul de identificare națională și semnătura digitală.

Spre deosebire de multe alte țări, fiecare eston, indiferent de locația lor, are o identitate digitală emisă de stat. Datorită acestui fapt, Estonia este cu ani înaintea țărilor care încă încearcă să afle cum să autentifice oamenii fără contact fizic.

În Estonia, fiecare persoană poate furniza semnături digitale utilizând cardul de identitate, Mobile ID sau Smart ID, astfel încât să se poată identifica în siguranță și să utilizeze serviciile electronice.

Cardul de Identitate

Estonia are de departe cel mai dezvoltat sistem național de cărți de identitate din lume. Mult mai mult decât un act de identitate legal cu fotografie, cardul național obligatoriu oferă, de asemenea, acces digital la toate serviciile electronice securizate din Estonia.

Cipul de pe card conține fișiere încorporate și poate fi utilizat ca dovadă definitivă a ID-ului într-un mediu electronic.

Iată câteva exemple despre modul în care este utilizat în mod regulat în Estonia:

  • legitimație legală de călătorie pentru cetățenii estonieni care călătoresc în interiorul UE
  • cardul național de asigurări de sănătate
  • dovada identificării la conectarea la conturi bancare
  • pentru semnături digitale
  • pentru Votul Electronic
  • pentru a verifica dosarele medicale, a depune creanțe fiscale etc.
  • pentru a utiliza e-prescripții

Mobile ID

Mobile-ID permite oamenilor să utilizeze un telefon mobil ca formă de ID digital securizat. La fel ca cardul de identitate, acesta poate fi utilizat pentru a accesa serviciile electronice securizate și pentru a semna digital documente, dar are avantajul suplimentar că nu necesită un cititor de carduri.

Sistemul se bazează pe o cartelă SIM mobilă specială, pe care clientul trebuie să o solicite de la operatorul de telefonie mobilă. Cheile private sunt stocate pe cartela SIM mobilă împreună cu o mică aplicație care oferă funcții de autentificare și semnătură.

Iată cum este folosit pentru a vă conecta la un site securizat, de exemplu un cont bancar:

  • Utilizatorul face clic pe opțiunea „Conectați-vă cu Mobile-ID” pe un site web acceptat.
  • Telefonul emite un bip și afișează un ecran care indică faptul că se face o conexiune.
  • Utilizatorul este rugat să introducă un cod PIN în telefon.
  • Ecranul de pe telefon dispare și utilizatorul obține acces la site-ul web securizat.

E-Residency

Estonia creează o societate digitală fără frontiere pentru cetățenii globali, fiind prima țară care oferă e-rezidență.

E-Residency este o identitate digitală transnațională pentru care oricine din lume poate aplica pentru a obține acces la o platformă bazată pe incluziune, legitimitate și transparență. Rezidenții electronici au apoi acces la mediul de afaceri al UE și pot utiliza serviciile electronice publice prin identitatea lor digitală.

Motivul principal pentru care rezidenții electronici se alătură acestei comunități este acela de a conduce online o afacere UE de încredere, independentă de locație, cu toate instrumentele necesare pentru a desfășura afaceri la nivel global.

E-rezidenții pot:

  • Înființează și gestionează o companie independentă de locație online de oriunde din lume
  • Creați online o companie de încredere din UE într-o singură zi
  • Gestionați compania rezultată complet online
  • Solicitați un cont bancar de afaceri și efectuați e-banking securizat
  • Accesați furnizorii internaționali de servicii de plată (Paypal, Braintree etc.)
  • Semnați digital și transmiteți documente
  • Declarați taxele estone online

Avantajele deschiderii unei firme în Estonia

  • Alăturați-vă uneia dintre cele mai avansate societăți digitale
  • Apartenența la UE, NATO, OECD și zona euro oferă avantaje și stabilitate
  • Costuri reduse de pornire și întreținere
  • Creșterea este stimulată cu impozitul pe profit de 0% pe profiturile reinvestite
  • Birocrație minimă și un cadru fiscal clar
  • Corupție minimă într-un mediu de afaceri transparent
  • Tranzacționați în euro pentru a atenua riscul fluctuațiilor valutare

E-rezidenții primesc un card de identitate digital cu două numere PIN pentru autentificare digitală sigură și semnături digitale. Semnăturile digitale sigure sunt echivalente din punct de vedere juridic cu o semnătură scrisă de mână și o identificare față în față în Estonia, precum și între parteneri, în baza unui acord oriunde în întreaga lume.

Smart ID

Smart-ID este o nouă aplicație mobilă convenabilă, care funcționează ca o soluție de identificare pentru oricine nu are o cartelă SIM în dispozitivul său inteligent, dar trebuie să-și dovedească identitatea online. Ca alternativă simplă, ușor de utilizat și convenabilă cardurilor de cod bancar, cu aceasta vă puteți conecta la serviciile electronice din sectorul financiar și puteți confirma tranzacțiile și acordurile.

O puteți folosi pe smartphone-uri și tablete. Aveți nevoie doar de o rețea Wi-Fi sau de o conexiune la internet mobilă pentru ao utiliza, nu sunt necesare roaming de date sau cartele SIM speciale.

Utilizarea Smart-ID pentru identificarea personală este gratuită, nelimitată, iar aplicația poate fi descărcată pe orice dispozitiv inteligent Android și iOS.

Servicii electronice utilizate în mod obișnuit de către e-rezidenți, care îți permit să profiți la maxim de ID-ul digital:

Portal de stat – Portal pentru a vedea și gestiona informațiile personale

Furnizori de servicii – Unii furnizori de servicii au integrat identificarea digitală a e-Residency pe site-urile lor web

Portal de înregistrare a companiei – Pentru înregistrarea companiei online

e-Business Register – Gestionează informațiile despre afacerea ta

e-Financials – Software de contabilitate publică bazat pe web

e-Tax / e-Vamă – Poate fi utilizat pentru a trimite documentația relevantă la Comitetul fiscal și vamal din Estonia

e-apostilă – Poate fi utilizată atunci când aveți nevoie de documente de formare a companiei